Ability to develop training concepts based on customer segments, our full MCS solutions, sales best practice, objection handling and competitive analysis.
Strong ability to develop different types of digital content such as eLearning, How to Videos and other digital means.
Delivering training through various methods, such as webinar, congresses, customer support, classroom training and other digital methods.
Adhere to the global learning management processes in terms of certification, learning paths and validation of training material.
Liaise with the relevant business sectors/marketing and other internal stakeholders to support e.g. product launches, global learning initiatives etc,
Constantly communicating with customers and other departments to expand and disseminate knowledge of product and solution acceptance, application trends, customer needs and competitive information
Collects and shares global best practices as well as successful objection handling and continues to develop training on this basis
Application and Sales support at customer sites as part of personal development and content enrichment.
The ability to work closely and independently in functional teams on a international level.
Answer technical questions that come from different departments, such as the Support hotline.
Supports the QM department in dealing with complaints
International travel required from time to time to support global training activities.
Education Degree in Business Management or similar, or medical science, medical technology or engineering science
Work Experience +5 years Specific Knowledge
Fluent in English, Additional languages a plus.
Strong communication skills
Experience in solution selling, with solid experience in Neurosurgery a strong advantage
Solid clinical understanding of Microsurgery specifically in Neurosurgery
Proven ability to develop Training concepts for classroom and digital purposes
Must have a solid understanding of sales excellence as well as connectivity in Medical technology
Have solid commercial understanding for example: patient journey, customer workflow and customer segments
Du bist genau richtig!
Du bist bei uns richtig. Ob Physiker, Ingenieur, Chemiker oder Betriebswirt, Informatiker oder Maschinenbauer. Ob akademischer oder handwerklicher Hintergrund. Für eine Ausbildung, für ein Duales Studium oder ein Trainee- Programm. Für eine Promotion oder den Direkteinstieg. Berufseinsteiger nach dem Studium, oder Berufserfahrene, die nach einer neuen Herausforderung suchen.
Wir bieten Arbeitsplätze für Menschen, die über den Tellerrand blicken. Für den Chemiker, der sich in der Konzernstrategie bewährt. Den Ingenieur im Vertrieb, den Juristen im Personalwesen. Ob Führungs- oder Fachlaufbahn. Du findest Deine Herausforderung. Sieh Dir unserere Vielfalt an – Forschung und Technologie, Strategieentwicklung, IT, Marketing und Vertrieb, Service, Produktion, Personal und noch so viel mehr. National und international.
Ergreife die Chance und schaffe Dir Perspektiven!
ZEISS ist Technologie. ZEISS ist Optik und Innovation. Wir entwickeln,
fertigen und vertreiben für unsere Kunden in einer Vielzahl von Geschäftsfeldern hochinnovative Produkte und Lösungen.
Als weltweit führendes Technologieunternehmen und mit einem auf Wachstumsfelder der Zukunft, wie Digitalisierung, Gesundheit und Industrie 4.0, ausgerichteten Portfolio und einer starken Marke, gestalten wir die Zukunft weit über die optische und optoelektronische Branche hinaus. Grundlage für den Erfolg und den weiteren kontinuierlichen Ausbau der Technologie- und Marktführerschaft von ZEISS sind die nachhaltig hohen Aufwendungen für Forschung und Entwicklung. Hauptstandort des 1846 in Jena gegründeten Unternehmens ist Oberkochen, Deutschland. Alleinige Eigentümerin der Dachgesellschaft, der Carl Zeiss AG, ist die Carl-Zeiss-Stiftung, eine der größten deutschen Stiftungen zur Förderung der Wissenschaft.